Pulkabacken

Var med min lillebror och flickvännen till den lokala pulkabacken. Målet var att köra slut på lillebror så han slutar att vara hyperaktiv mitt i natten. När vi var där och åkte väcktes många fina minnen av pulkastunder. Kommer ihåg en vinter 2002-2003 när jag och några av mina kompisar åkte pulka varje dag i några timmar. Oavsett klockslag. Sen kom man hem och var helt slutkörd och spenderade resten av dagen framför tv-spel eller någon annan rolig aktivitet.

Den här gången var det inte lika roligt. Visst man kommer upp i några kilometer i timmen. Det är roligt den första gången när man ser lillebrors reaktioner, sedan inte lika roligt. Han fick i alla fall träffa kamrater ifrån dagis och umgås, och man minns själv hur elak man var som barn. Och snål. "Nej du får inte låna pulkan", "Nu är det min tur", "Flytta dig". Men det var mest skratt och skrik, glada skrik alltså.

På hemvägen kom ett av de bästa citaten ifrån lillebror någonsin.

"När man kommer hem efter att ha varit ute och tar av sig kläderna, är det som att öppna ett paket"

Kommentarer
Postat av: Niklas Sjögren

Erling det finns bara en pulkabacke och det är den legendariska backen i Trångsta där den lilla incidenten med pungkrossar pulkan inträffade på en viss person. Jag tänker inte säga namn för det kan ju vara lite pinsamt men det jag kan säga det är att det var DU!;D

2009-05-01 @ 12:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0