Dumma Amerikaner

Jag har nu kopplat upp min spelkonsol till internet. Det är roligt att hitta motståndare ifrån hela världen som man kan samtala och argumentera med. Det största skräckexemplet på hur dumma vissa amerikaner är fick jag häromdagen.

Amerikanen - Hi, whats up?
Jag - Playing Halo 3, like you.
Amerikanen - Allright.
Amerikanen - You have a weird accent, where are you from?
Jag - I'm from Sweden.
Amerikanen - Oh...
Amerikanen - So... are you in Switzerland right now or in America?
Jag - I'm not from Switzerland, i'm from SWEDEN. And I am in Sweden right now.
Amerikanen - Okay, I didn't know that you have Xbox'es in Sweden.
Jag - *suckar*

Så vad kan vi dra för slutsatser? Amerikanerna är till stor del väldigt insnöade. Allt som betyder något är deras eget land, och vad som händer i det.

Ett annat klockrent exempel som också hände över internet när jag spelade. Det var jag och en kompis som spelade Halo 3 igen. Båda svenskar.

Vi började prata med varandra på vårat kära modersmål.

Några sekunder efteråt skriker några amerikaner i mun på varandra.

"STOP SPEAKING MEXICAN!"

I rest my case...


Kommentarer
Postat av: axling

Det finns ju isbjörnar och pingviner på gatorna med :)

2008-09-18 @ 13:33:34
URL: http://axling.blogg.se/
Postat av: axling

2008-09-18 @ 13:33:46
URL: http://axling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur är det med afrikaner, - spelar dom ?

Och om, hur spelar de ?

2008-09-26 @ 12:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0