Kan man vara för positiv?

Jag kommer ofta på mig själv att vara nästan extremt positiv i alla situationer. Jag kan få reda på något som måste göras, som till en början verkar tungt och tidskrävande. Efter en stunds funderande kommer jag ofta på en lösning som helt plötsligt inte verkade vara jobbig alls. Så ifrån att vara stressad över en uppgift så övertalar jag mig själv i tankarna att det är lätt genomförbart och att det kommer gå bra.

Likaså med tiden. Jag är en obotlig tidsoptimist. 10 minuter kvar tills jag börjar lektionen, äsch jag hinner borsta tänderna före. Liknande exempel förekommer varje dag i mitt liv. Jag måste dock säga att jag är mitt positiva tänkande evigt tacksam, för hur tungt skulle inte livet vara om man gick runt med negativa tankar om allt.

Kan det vara förödande att vara för positiv?
Vad tror ni läsare?

Kommentarer
Postat av: AblacK

Jag är nog tvärtom dig, har bara negativa tankar om allt. Kan säga att det är på både gott och ont. Men jag känner igen mig lite i din sits också och det kan också vara jäkligt jobbigt.

2008-03-11 @ 13:21:18
Postat av: Linus

Jag är som dig precis.
Jag kan inte se något negativt knappt, Inte ens i dåliga saker.
Det finns alltid nått bra i dem att utvinna tänker jag.
Att va negativ försvårar allt. Till och med de mest lätta och självklara sakerna.
Nej man kan inte bli för posetiv.

2008-03-11 @ 19:18:45
URL: http://likelinus.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag jobbar på det där med att vara positiv till allt. Tidigare har jag varit väldigt negativ till det mesta, något som gör ens vardag mycket tung. Men numera har jag börjat tänka mer positivt och allt blir med ens så mycket roligare då. :)

Visst, om man verkligen ser ALLT som positivt så får man ju något av en skruvad verklighetsuppfattning, skulle jag tro. Men jag tycker nog inte att din situation är så farlig. ^^ Fortsätt vara positiv.

2008-03-25 @ 14:17:28
URL: http://retry.blogg.se
Postat av: Sarah

Haha, Detsamma här. Jag tycler att jag är pretty much positiv. Jag klagar inte dcck! Jag skiner hellre som solen än se ut som ett gråttmoln! :D

2008-03-29 @ 23:02:09
URL: http://yumechii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0