Var skolan bättre förr?

Jag satt och funderade här om dagen på hur allting som har med skolan att göra var bättre förr. Nu kan jag självklart bara tala för mig själv, men jag känner att lågstadiet, högstadiet och gymnasiet var helt underbart. Om man räknar bort sjävla studierna. Man hade bra relationer med sina klasskamrater, fick nya vänner, hade roliga utflykter. Bra gemenskap helt enkelt.

Nu i högskolan är det inte alls lika. Visst har jag skaffat riktigt underbara kompisar genom högskolan. Men eftersom man inte spenderar 8 timmar per dag som i övriga stadier av skolan så får man aldrig samma gemenskap. Att man tillhör en klass.

Högstadiet var otroligt roligt för mig. Hade många bra kompisar och man hittade på mycket om dagarna och helgerna. I Gymnasiet var vår klass så bra att vi nästan satt ihop. Alla pratade med alla, inga grupperingar och alla var trevliga. Nu i högskolan träffar man mest vänner man gått med i tidigare kurser och umgås med dem. Medan de kurskamrater man har träffar man bara när det är studeringstillfällen. Klasserna är inte lika personliga längre. Tyvärr.

Som tur är har man samlat på sig vänner genom skollivet så det räcker och blir över. Tack och lov.

Kommentarer
Postat av: Jesper

Du är grym du Cricke! :) Och då menar jag som vän och människa, inte för att du läste hela mitt blogginlägg! haha :)

2009-01-05 @ 22:06:28
URL: http://rustypieceofmind.blogg.se/
Postat av: Emelie

MP333 :)

2009-01-18 @ 21:55:31
URL: http://onmymind.blogdog.se
Postat av: Jesper

Du skall förhoppningsvis besöka mitt tillhygge i helgen om du har tid!

2009-01-27 @ 23:07:06
URL: http://rustypieceofmind.blogg.se/
Postat av: flower

hör av dej när du kommer hemåt nästa gång gubben ;)

2009-02-26 @ 12:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0