Konsten med att dricka Coca Cola

Jag har märkt på senare dagar att det är skillnad mellan Coca Cola och Coca Cola. Det är alltmer sällan jag stöter på en Cola som smakar som den förra. Ännu mer sällan att jag dricker en Cola som verkligen smakar gott.

Coca Cola på burk har en tendens att vara så jäkla blaskig. Ibland smakar den inte mer än kolsyrat vatten. Det är 50/50 om man får en Cola på burk som faktiskt är god.

1,5 och två liters flaskorna är bättre. Mer stabil i smaken och inte alls samma chansning. Tråkigt bara att kolsyran försvinner innan själva drycken gör det. Visst finns det folk som gillar avslagen Cola, hade en kompis när jag var liten som alltid skakade sin Cola för att bli av med kolsyran. Men för mig är det inte ett alternativ.

Sedan finns det ett lite lyxigare och dyrare alternativ, som smakar bra mycket bättre än de ovan.

Coca Cola på glasflaska. Alltid stabil i smaken. Har köpt flera flaskor nu och alla smakar lika gott. Bra sötma, perfekt kolsyra. Priset skilljer sig inte allt för mycket ifrån burk-varianten. Du kan få en flaska på 33 cl för 7-8 kr. Eller köpa ett sexpack med 25 cl flaskor. Vilket som är de alltid stabila i smaken och lätt att kyla tack vare glasflaskan.

Sen tänker jag inte ta upp koncentratcolan som finns på snabbmatsrestauranger och liknande. Den är då verkligen inte stabil.

Kommentarer
Postat av: axling

Coca cola i glasflaska är mums ^^

2008-10-06 @ 10:38:54
URL: http://axling.blogg.se/
Postat av: dj blom

cricke jag håller med dig! men när kommer det ett inlägg om pepsi undrar jag :P

2008-10-15 @ 13:40:08
Postat av: Johan

I accidentally the whole Coca Cola bottle. Is this bad?

2008-11-02 @ 21:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0