Fenomenet "3 för 99"

Om ni som jag rör er i snabbköp, stormarknader eller shoppingscenter måste ni ha sett fenomenet "3 för 99". Det rör sig alltså inte om underkläder eller toapapper. Utan filmer.

Jag är vanligtvis hyfsat ekonomisk. Brukar motstå dyra köp för att se om priset sjunker i framtiden. Trots min motståndskraft av köp är jag väldigt svag för filmer som säljs för två eller tre för 99 kr. Det är alltid man stirrar på dessa hyllor, lådor och ställ och ser en film man gillar och plockar på sig den. Läser på prislappen "3 för 99".

"Jamen då måste jag ju hitta två filmer till". Jag inbillar mig att mitt köp var ekonomiskt. Fast egentligen spenderar jag bara mer pengar på två filmer utöver den jag ville ha ifrån början. De som ofta följer med utöver huvudfilmen är skitfilmer. Något man sett för väldigt länge sedan och inbillar sig att den filmen var så väldigt bra sist man såg den. Så är ofta inte fallet.

Visst ibland kan man fynda, alla tre Jurassic Park filmerna för 99 kr, eller Gudfadern-filmerna för samma pris. Det är fynd. Men när man plockar på sig någon gammal 80-tals rulle med Ahnold eller Stallone, är det ofta inte lika mycket av ett fynd.

Hur är er relation till "3 för 99" ? Köper ni fler filmer bara för att ni får dem billigare? Eller bergränsar ni er endast till en bra film, istället för en bra och två sämre? Berätta!

Kommentarer
Postat av: pappa

Jag köper oftast endast en film a 59:-, jag har också köpt typ två för 99:- eller tre tidigare, men precis som du insett att jag inte velat ha de extra filmerna.

2008-10-28 @ 09:12:05
Postat av: Lina Engman

om jag skulle finna alla bladefilmerna skulle jag verkligen inte tveka.

2008-11-16 @ 01:12:30
URL: http://vokuhilaengman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0