Ett komiskt ögonblick

Jag minns en gång när jag satt på bussen påväg till mitt gymnasie. Trött och eländig satt jag där och stirrade ut genom bussfönstret. Jag märker att en äldre man sitter framför mig med ett enormt paket som tar upp ena sätet. Det prasslar väldigt mycket ifrån sätet framför mig. Jag sitter där och bara stirrar. Tills jag hör en röst.

"Vill du läsa?"

Jag märker att den äldre mannen framför mig har pressat sitt huvud genom de två sätena framför mig. Han ser på mig med ett uppspelt ansiktsuttryck och håller fram en Bamsetidning. Ja ni läste rätt, gubben frågar ifall jag vill läsa hans Bamsetidning. Chockad som jag är tackar jag trevligt nej och ler.

"Okej, då lägger jag den här ifall någon annan vill läsa"

Han lägger Bamsetidningen bredvid mig i hopp om att någon ska tänka "Fasen vad sugen jag är på att läsa Bamse, hoppsan där ligger en tidning!"
Jag försöker hålla mig för skratt. Det lyckas tills jag kliver av bussen.

Ja det var ett komiskt ögonblick i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

haha, klart att man ibland blir sugen på Bamse, om inte annat sitter en moralkaka fint varje morgon ^^



Linus är typ musik-film och tvspels nörd,

han kan mycket om mycket

2008-10-16 @ 15:43:56
URL: http://carmaline.blogspot.se
Postat av: Erica

Hahahaha jag dör!

2009-01-16 @ 16:33:17
URL: http://gustafssonerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0