Dagens goda gärning

Igår när jag gick hem ifrån radioinspelningen blåste extremt mycket. Jag öppnar dörren till mitt hyreshus och den blåser naturligt vis upp så pass mycket att svängdörren inte fungerar. Jag går ut igen för att försöka stänga den, nedanför mig på marken ser jag ett par bilnycklar. Jag ser direkt vilken bil det tillhör (inte många studenter som har bil).

Frågan som följer är ju självklart, hur ska jag få reda på vem nycklarna tillhör? Gick fram till bilen för kanske se något som kunde identifiera personen. Ingenting. Tyckte det var onödigt att gå till polisen när jag vet att personen bor i huset. Kom på att jag kunde sms'a Vägverket och bifoga registreringsnummret på bilen, för att få ett namn. Oturligt nog hade jag inte Vägverkets nummer. Så det blev det primitiva metoden.

Sätta upp lappar.

Jag satte små post-it lappar vid alla tänkbara utgångar och hissar, i hopp om att ägaren ser dem.
Satt lite smått på helspänn och väntade kvällen igenom för att höra ifall det knackade på dörren. Inget.

Nyligen knackade det, och där stod en glad ung man med tydligt ursprung ifrån Göteborg (ingen kan missta den dialekten, dessutom var bilen köpt i Göteborg). Han var evigt tacksam och hade inte märkt att han saknade dem förens tidigt idag när hans flickvän frågade efter nycklarna.

Dagens goda gärning!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Gör man goda gärningar varje dag?

2008-10-22 @ 11:22:37
Postat av: christine

bra gjort! :)

2008-10-24 @ 17:05:09
Postat av: Isabelle

Jag lyssnar mest på svensk musik faktiskt,

typ lugn pop

(världens tråkigaste musiksmak)

men jag är en sucker för sing/song writers

2008-10-26 @ 19:32:08
URL: http://carmaline.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0