Storstadspanik

Igår vad jag med min flickvän och delar av hennes familj till Sveriges näst största stad. Göteborg. Väldigt trevlig stad måste jag säga. Vacker arkitektur och framförallt spårvagnar som är myglarens väg till fortskaffningsmedel. Bara att sätta sig och åka dit man vill, ingen hindrar dig. Vi hade länet runt-biljet men var det någon som kollade den på någon av resorna? Nej verkligen inte.

Hursomhelst, roligt att gå i affärer och kika, särskilt affärer man inte här i närheten av hemmet. Men jag tröttnar efter tre butiker och förstår inte hur personer kan leva i storstäder. Folkmassor charmar inte mig, det minsta. Det slutade med att vi armbågade oss igenom folk motströms för att komma till de affärer vi ville se. Hur roligt är det på en skala?

Men i överlag är det trevligt med fina storstäder, men folkmassor är inte alls lika trevligt. Mitt sug att se New York försvann nästan. Visst vill man se sevärdheterna, men inte trängas med några tusen andra personer per gata. Då tar jag hellre en flygtur i en privat helikopter och ser staden från ovan. Inte för att det kommer hända, men man får väl drömma?

Kommentarer
Postat av: Christina

New York, Christoffer!! En sån underbar stad! Kultur och massor att uppleva! Att spendera en dag på Moma (Modern museum of art) i lugn och ro är en hit. Inte en armåge så lång ögat når. En långpromenad nära FN skrapan,gå in på Svenska kyrkan i utlandet och äta kanelbullar och bara se på människor från ett café! Det är helt underbart! Fast de stora Hagabullarna från Göteborg, som motsvarar 3-4 vanliga kanelbullar, är inte fy skam heller! Eller vad säger du? See ya! "Svärmor"

2008-12-02 @ 20:22:23
Postat av: Darthozzan

Göteborg är ju ful i jämförelse med Lysekil ;) Jag är inte heller stort fan av storstäder just pga folkmassorna, väldigt tråkigt... Jag tycker att städer som Uddevalla är precis lagom :D Sen gillar jag även småstäder, Lysekil är ett perfekt exempel ^^ Mysig, fin stad, älskar den!

2009-02-06 @ 07:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0