Vädrets humörsvängningar

Här i Falun har det nu i flera dagar varit solsken och bar mark. Fåglar har kvittrat och det är nästan så man kunnat ana knopparna på trädgrenarna. Underbart tycker jag, att våren är påväg. Denna årstid fylld med hopp och fantasier om den kommande sommaren. Som är en svensk instinkt sedan födsel.

Men vad händer, jo när jag vaknar och ser ut genom fönstret är det vitt. Det var en hemsk syn, allt det moder natur har kämpat för att bygga upp inför våren raseras och täcks över av ett vitt täcke. Mina förhoppningar om en tidig vår krossas.

Sedan på eftermiddagen, så är helt plötsligt all snö nästan borta. Solen skiner och vårens offensiv börjar om igen.

Mars månad är känd för att ha konstiga väderväxlingar, och det förtjänar den månaden verkligen!

Kommentarer
Postat av: Jesper

Haha, schizofreni uppe i himmelen! Måste ju bli en fin vår, och framförallt nu. Sen en fin sommar, så du och jag kan ragga runt på äventyr ;)

2008-03-23 @ 18:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0