Sallad

Under helgen och idag har jag börjat ätit sallad. Den största anledningen är för att jag börjar äta och dricka väldigt onyttigt, gräddstuvad pytt i panna, pizza, hamburgare, cola, osv. Så jag tänkte pröva att äta sallad och andra liknande saker under denna vecka. Det blir lite av ett experiment.

Jag måste säga att jag underskattat sallad, kaninmat har jag tänkt och trångsynt förvisat det. Men med det rätta innehållet så kan det bli riktigt gott. Några måsten är oliver, lök, fetaost, och en god dressing. Det är de små detaljerna som gör att salladen känns matig och förgyller resten av grönsakerna som vanligtvis består av, sallad i olika former, tomat, gurka, majs, ärtor m.m.

Vi får se hur länge jag klarar av att äta detta, tänkte även variera själva proteinkällan också, med kebabkött, quorn, kyckling, skinka, tonfisk osv.

Om ni läsare har några bra tips på salladsrecept, dela gärna med er i kommentarerna!

Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej! =) Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll =)

2008-03-03 @ 17:50:42
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: AblacK och Minsc

Sallad är överskattat, men ack så nödvändigt för livets strålar. De mer gräs du äter, desto grönare blir du. Miljöpartiet go go !

2008-03-04 @ 11:53:23
Postat av: Johan

Allt grönt är mumsigt! Prova också den med morötter/vitkål/äpple/citron, har för mig att den är god. Annars är dom godaste grönsakerna frukt tycker jag. :P Köp hem lite mango, litchi, sharon, melon och ett kinaäpple så har du bytt ut godiset hela helgen!

2008-03-04 @ 21:48:42
Postat av: ulfie

Lufttorkad skinka med melon, tomat, mozarellaost är gott. då får man i sig det mesta.

2008-03-05 @ 16:12:46
Postat av: Ulfie

Jag provade en ny lite udda kombination idag. Keso naturell, fruktyoghurt, - valfri smak, men bör vara med lite socker i. Kan kombineras med frukt/sylt. - Gott!

2008-03-06 @ 14:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0