Morgonväder

Alla har väl någon gång klivit upp tidigare än vad som är hälsosamt i samband med jobb eller skola. Den tiden på dygnet då det känns som hela världen sover, eller nästan, du och din dåraktighet är vaken. Jag klev upp tidigare än vanligt idag, och skjutsa folk till busshållsplatsen.

Det var nästan tre minusgrader ute och det kändes som att ingen var vaken förutom jag och resenärerna.
Det finns kanske en känsla som är värre än att kliva upp tidigt på morgonen, det är att sätta sig i en iskall bil och köra.

Man sitter konstant och huttrar och bara längtar tills man är framme vid slutet av åkturen, då man får kliva ut i den minsta lika kalla kylan utanför, men som för tillfället känns varmare tack vare att du är påväg ifrån den. Sedan är det verkligen inget plus att samtliga rutor och speglar inte går att bruka på grund av alla imma som uppstår när man sitter där och flåsar i den iskalla bilen.

Nu börjar jag se fram emot sommaren, då vädret på morgonen inte alls är lika kallt. Fast å andra sidan så hittar jag säkert något att klaga på då med, när det är 15 grader ute i skuggan och solen håller på att stiga upp.

Kommentarer
Postat av: AblacK

Jaa, jag håller med. Men jag kliver upp alldeles för tidigt varje och sätter mig i en iskall bil. du kan ju förstå att jag är rätt arg på morgon.

2008-03-10 @ 17:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0