Förkylning

Att vara förkyld är absolut inte det roligaste man kan vara. Känslan har nog samtliga upplevt någon gång i sitt liv. När det känns som om hela huvudet är igentäppt med slem. Du hör knappt något, halsen gör ont, du snorar, hostar och nyser. Allt i en salig blandning.

Att vakna upp mitt i natten för att du inte kan andas genom näsan är inte heller en rolig historia.

För att lindra helvetet så dricker jag te för halsen, nässpray för näsan(logiskt), hostan brukar bli lite bättre av vatten.
Det brukar lindra den väldigt obehagliga känslan. Har ni läsare några huskurer mot förkylning tar jag emot dem med öppna armar!

Det bästa med förkylningen är att den går över, som tur är.

Prosit.

Kommentarer
Postat av: Minsc & Boo

Om du har "ont" i halsen efter ett tag så fungerar glass jävligt bra. Du kan också spela baldurs gate 2 ! Det hjälper mot allt, MVH Minsc & Boo

2008-03-05 @ 12:09:16
Postat av: Johan

Missbruka grönsaker, frukt, grishett grönt té (bra för hals) och mycket mat i övrigt! Och självklart basshunters nya album "LOL". =)

2008-03-05 @ 14:30:39
Postat av: Ulfie

Tja, koncentrerad ammoniak att inhalera? Bör rensa rören rejält. Ett dricksglas med till bredden fyllt med Whisky + ett hett bad, (minst 42 c). Kanske....
hjälper.

2008-03-05 @ 16:16:56
Postat av: Johan

För halsen: Kokt avslagen cola med skivade bitar av ingefära i. Äckligt, men funkar. Annars mycket sömn och sjuka mängder vatten.

2008-03-06 @ 00:17:25
Postat av: karoue

Hörru Cricke.
Nu ska du verkligen lyssna på mig. Jag är Korre och kan det mesta : )
Har du ont i haslen, får du ABSOLUT INTE dricka varmt.. även fast det är skönt.
Du vet, bakterier fodras i värme.. och det slutar med att det blir värre. oftast :) Så passa dej för vamt och drick o ät kallt iställt (:

2008-03-07 @ 15:40:41
URL: http://karoue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0