Ett smakprov på min novell 2

Här kommer andra delen på min novell. Har ni missat den föregående delen så finns den såklart i min blogg. Hoppas ni gillar den och lika som förut så är konstruktiv kritik välkommen!
 -----

"STADEN" När bussen äntligen stannar känner jag mig lite illa till mods, men kliver av hastigt för att undvika en obekväm konversation med chauffören. När jag tar mitt första steg utanför känner jag hur höstens kalla vind tar tag i mig och får mig att stanna upp se mig omkring. Det kvävande höstmörkret gör det svårt att se om så mycket förändras sedan fem år tillbaka. Jag bestämmer mig för att ta en promenad längs med huvudgatan och se om det skett någon förändring i stadens centrum.

 Jag hinner inte långt innan en man på andra sidan gatan börjar ropa åt mig, jag kan inte riktigt urskilja orden men han verkar varna mig för något, vinden ökar makabert och jag ger upp mina försök att höra vad mannen säger. Säkert någon alkolist som undrar om jag har sprit på mig. Jag ser hur han börjar diskutera med sina bekanta utanför den förfallna kebabrestaurangen, de värmer sina händer vid ett brinnande oljefat och ser riktigt slitna ut. Jag börjar tro att de pratar om mig, eftersom de sneglar på mig emellanåt. Jag struntar i dem och fortsätter min färd emot centrum.

 -----

Sådär, andra delen. Säg gärna vad ni tycker!


Kommentarer
Postat av: Yume

Jag svarar här på din kommentar och ja... Jag har bestämt tid till frisören så det blir frisyren. Jag gillar också det gamla DS:et men på nått sätt så suktar jag tillbaka till DS lite:t. Den är ju mindre i storlek och den har större display:er. Men, men. Jag skriver dock på engelska för att jag har många kompisar utomlands och dom kan tyvärr inte svenska. Plus så är det väl ganska bra träning, så ja... Där har du mitt svar! Gillar dock dessa "smakproven". ^^

2008-03-20 @ 14:40:29
URL: http://yumechii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0