Ett annorlunda vårtecken

Idag när jag var på väg hem ifrån tågstationen så såg jag ett bekant och alltid lika välkommet vårtecken. Jag tror de flesta sett tecknet och tänkt, "jaha, nu kommer våren". Jag pratar inte om några gula blommor eller fågelkvitter. Jag pratar om hård, smutsig ingenjörskonst. Jag pratar gatusop-bilen.

Det lilla fordonet som flitigt åker runt och sopar bort all ovälkommen sand och grus. Gör gatan ren inför våren.
Jag har förknippat fordonet med våren enda sedan barnsben och i den åldern tänkte jag mest på att cykeln snart skulle fram och man slapp promenera vart än man skulle. I dessa äldre dagar tänker jag mest på hur skönt det ska bli att slippa all slask och lera, för det är verkligen något jag är trött på nu.

Då var det klart, jag har sett det första riktiga vårtecknet.

Vilka vårtecken har ni sett?

Kommentarer
Postat av: AblacK och Minsc

Hmm, snöslask anser jag vara ett litet vårtecken. Men det är inte vår föränn tjejerna klär av sig. Minsc hälsar att Boo gillar när gräset blir grönt.

2008-03-10 @ 17:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0