Att göra-lista

Ett väldigt smart och smidigt sätt att reducera antalet jobbiga saker man måste ta itu med är att skriva en att göra-lista. Det gör ju självklart inte uppgifterna färre, men reder ut kaoset i hjärnan och strukturerar upp allt så du har en bra överblick. Det gör att uppgifterna i fråga inte känns alls lika jobbiga och efter du avklarat dem så kryssar du av dem eftersom. Det bidrar med en tillfredställande känsla av att du klarat av något.

Så ett hett tips om ni har det stressigt på grund av för mycket jobbiga saker att göra, skriv ner dem och kryssa av dem eftersom. Det hjälper väldigt mycket!

Men ni får väldigt gärna ge mig tips på hur man får i ordning kaoset i huvudet och får saker och ting gjorda om ni läsare har något på lager!

Kommentarer
Postat av: ulfie

Ja, jag har ett tips. Precis som du skriver, gör man en lista men man ska numrera den efter prioritering. Skriv ner allting först som det dyker upp, - numrera sedan.

2008-03-15 @ 18:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0