Drömmar

Drömmar är allt konstiga ting. De visar fantasier man inte själv trodde man hade. De tar upp saker man aldrig tänkt på. De visar sidor av en själv man aldrig sett.

Om man kommer kunna manipulera drömmar så man får bestämma själv vad man vill drömma och när, ja då kommer det nog inte finnas en stor marknad för droger inte. Inga bieffekter, det är lätt att ta sig ur ruset och det skadar inte kroppen.

Jag gillar att drömma, det är en sådan magisk känsla.

Förutom när man dör i drömmar, då menar jag inte bara vakna till strax innan man dör, utan när man dör. Det blir svart. Man finns inte längre.

Det har hänt mig två gånger och varje gång när jag vaknat har jag blivit överlycklig över att vara vid liv. Det är en riktigt äcklig känsla, det är bara svart och man funderar på vad som kommer hända. Usch.
Mardrömmar är inte en rolig historia det heller, men där vaknar du ofta upp innan det värsta händer. Mardrömmar har alltid ett speciellt tema i mina drömmar innan de slår till, en känsla som skriker "Nu kommer mardrömmer dra igång närsomhelst, passa dig". Vilket jag hatar. En vacker vanlig dröm kan förstöras på några sekunder när den känslan kommer. Ångesten också.

Men drömmar kan också förgylla ens dag. Det har hänt mig vid flera tillfällen. Man vaknar upp ur en underbar dröm och inget kan förstöra dagen, för att man varit med om något så underbart.

Men som slutsats kan jag säga att drömma, det är något jag gillar.


Kommentarer
Postat av: Googlekossan

Synd att jag aldrig minns mina drömmar, om jag nu minns dom så är det feminister och otyg i dom.

2008-02-21 @ 22:25:28
Postat av: axling

Hoppas det blir mer intressanta saker med kategorin "Fantasier" :'D

2008-02-22 @ 20:23:29
URL: http://axling.blogg.se/
Postat av: Micke

Ja drömmar kan vara riktigt trevliga. Som du sa. Om man kunna styra dom som man vela så skulle man heller aldrig mer behöva se på TV, spela Tv-spel, spela rollspel osv.

2008-02-25 @ 15:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0