När humöret vänder

En dag kan bli totalt förstörd för min del endast med små medel. En jobbig uppgift, något tråkigt besked eller något annat liknande. Man tänker endast på det under hela dagen och dagen blir förstörd. Allt känns trist och stressande. Hoppet om en bra dag försvinner illa kvickt. Deprimerande värre.

Men sedan har min hjärna en rolig förmåga att helt vända på allting, på en sekund. Jag får en slags kick och hjärnan säger helt plötsligt: Äsch, allt ordnar sig!

Efter den lilla kicken är allt frid och fröjd igen, lösningen på problemet i fråga kommer snabbt och dagen är räddad. Det är en funktion i människohjärnan jag verkligen gillar. Tänk om man kunde göra så på beställning?

Någon som upplevt samma sak, eller är jag ett speciellt fall?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är precis likadan. Kan bli på dåligt humör för minsta lilla, och känner mig så hela dagen i princip. Men turligt nog får man den där lilla vändningen ibland, och då känns allt genast mycket bättre. Synd, som du skrev, att man inte kan göra så på beställning!

2008-04-16 @ 17:31:35
URL: http://retry.blogg.se
Postat av: Jesper

Cricke, jag är även en sådan optimist. Även i de svåraste stunderna är jag så, att allting löser sig. Det är bara att tro på sig själv så fungerar allting! :)

Svaret på frågan du ställde i min blogg:

Jag har ledproblem med ryggen, och eventuellt mina axlar också. Jag ska till sjukgymnasten om ca två veckor och undersöka mig ;/

2008-04-16 @ 20:54:51
URL: http://stortjocknalle.blogspot.com
Postat av: Christin

Så som du skrev i början, det är PRECIS så med mig. lite skrämmande när jag såg dig skriva ner det :P Säkert ett släcktdrag?

2008-04-17 @ 12:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0