Känslan efter ett dyrt köp

Ni som jag måste väl ha köpt något som är mer eller mindre dyrt? Ni vet, en dator, cykel, moped osv. Som du själv behövt betalat. Man vet väldigt väl att man vill ha saken i fråga, men att ha de där extra slantarna liggandes som en slags trygghet är också något man vill ha.

Jag har nyss gjort ett relativt stort köp. Guitar Hero II till Xbox 360. Det är endast för nöje vilket ni listat ut, men när man nästan konstant tänkt på det sedan november så är det dags att slå till tycker jag. Spelet är väldigt roligt och gittaren som följer med är väldigt fin. Trots allt denna glädje och sparande av pengar, så får man den där välbekanta känslan av att ett tomrum finns där pengarna en gång varit.

Då brukar jag tänka på de kloka orden min vän Linus sa när han hade investerat i något dyrt.

Pengar kommer och går
.

Det är bäst att göra något roligt av pengarna, istället för att ha dem liggandes.

Eller hur ser ni på dyra köp?

Kommentarer
Postat av: Alexander F

Tar man det på avbetalning blir det inte så dyrt.

2008-04-28 @ 16:51:21
Postat av: Likelinus

Just det, sanna ord från en sann man ;)
Näe men seriöst, tänk om man dör utan att köpt det man vill ha med en jävla massa orörda pengar?
Ingen logik alls!
Ha så kul medans man kan, för någongång kan det vara försent!

2008-05-06 @ 12:49:12
URL: http://likelinus.blogg.se
Postat av: Beatriz

klar man ska unna sig någonting dyrt lite nu och då :) och jag hoppas du bjuder över mig på en match :P (jag är lätt att slå, för jag suger på Guitar hero..hehe) hur som helst, de jag ville säga är att din kompis linus har helt rätt "pengar kommer och går"

2008-05-08 @ 01:54:26
URL: http://bpettersson.blogspot.com
Postat av: Johan

Den med flest saker när man dör vinner.

2008-11-02 @ 22:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0